De nieuwste trend in marketing: purpose marketing

Misschien heb je al wel eens gehoord van purpose marketing. Het is een van de nieuwste trends binnen de marketing, maar toch is het voor velen nog een vaag begrip. Wij leggen je uit wat je met purpose marketing kunt doen en hoe je het zelf toe kunt passen!

Purpose marketing als doel

Consumenten worden zich steeds bewuster van de impact die zij hebben op de wereld. Als bedrijf zijnde is het daarom belangrijk om ook mee te bewegen met de maatschappij. Maatschappelijk verantwoord ondernemen is er in allerlei vormen en maten kies daarom iets dat bij jouw organisatie past. Door purpose marketing goed toe te passen ben je verzekerd van een lange relatie met je klanten.

Hoe begin ik met purpose marketing?

Het belangrijkste is om een goede missie vast te leggen voor jouw onderneming. Dit doe je door de beweegreden van jouw onderneming te bepalen. Het is immers eenvoudiger om te communiceren wat je doet als je precies weet waarom je het doet. Een sterke merkpropositie is dus belangrijk om purpose marketing toe te kunnen passen. Kies ten tweede een manier van maatschappelijk verantwoord ondernemen die bij jou past. Enkel dan kun je het goed communiceren naar jouw klanten.

Wees reëel en eerlijk

Consumenten worden steeds slimmer. Dit betekent dus ook dat zij sneller doorzien wanneer je jouw beloften niet waarmaakt. Voorkom om die reden dat je beloften maakt die je nooit waar kunt/ gaat maken. Je zult namelijk niet het eerste bedrijf zijn die door de mand valt. Als bijvoorbeeld blijkt dat je geen eerlijke prijzen betaalt voor de inkoop van jouw producten en dit komt uit, dan kan dit zware gevolgen hebben voor jouw onderneming. Wees daarom eerlijk in hoe je maatschappelijk verantwoord onderneemt en zorg er op die manier voor dat je purpose marketing goed toepast.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *